Filmrecensies

Filmrecensies | 4 korte filmrecensies.

In de afgelopen periode heb ik weer heel wat films bekeken. En vandaag heb ik maar liefst 4 filmrecensies voor je klaar staan. Benieuwd om welke films het gaat en wat ik van ze vond?

4 korte filmrecensies:

1.The Revenant:

Een film die alom geprezen werd en dé film waarvoor Leonardo Dicaprio eindelijk een oscar kreeg. Ruim 2 maanden geleden heb ik deze film bekeken, ondanks het feit dat ik geen grote Leonardo Dicaprio fan ben. De film is filmtechnisch gezien ontzettend mooi, goed en geloofwaardig gemaakt. Zelfs de aanval door de beer vond ik erg geloofwaardig en zag er geen seconde nep uit. Dat gezegd hebbende, vond ik de film erg langdradig. In principe draait de gehele film over hoe het personage allerlei ontberingen -hehe – moet doorstaan. Met andere woorden: ik vond het een goede film, maar niet persé een leuke film.

De film krijgt van mij 4/5 sterren. Ondanks dat ik het een langdradige film vond, kan je niet om het feit heen dat deze film ontzettend goed en realistisch is gemaakt.

2. Divergent Series: The Alligiant

The Divergent serie is van origine een boekenreeks die is verfilmd en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik bij het tweede boek gestopt ben met lezen. Voor mij was het dus een verrassing wat er allemaal zou gebeuren in het een-na-laatste deel van de Divergent reeks. Het verhaal gaat verder waar deel 2 is geëindigd en Tris, Four en een aantal anderen ontsnappen over de muur. Echter komen zij terecht in een wereld die besmet is door allerlei gifstoffen. Hoewel de film hier en daar redelijk voorspelbaar is, is het een vermakelijke film en blijf je zeker geboeid naar wat er gaat gebeuren in het laatste deel. Althans als je de boeken niet gelezen hebt, anders weet je uiteraard al hoe het gaat aflopen. Al met al vond ik het een vermakelijke film die zeker de moeite waard is om te bekijken als je de eerdere films ook hebt gezien. Deze film is echter niet meer te bewonderen in de bioscoop, maar is binnenkort op dvd verkrijgbaar.

De film krijgt van mij 3/5 sterren, met name door de vermakelijkheid en het feit dat ik benieuwd ben naar het laatste deel van de Divergent reeks.

3. Deadpool:

Deadpool verteld het verhaal van voormalig special forces agent Wade Wilson, welke wordt vertolkt door Ryan Reynolds. Deze film is met zijn sarcastische ondertoon een fijne afwisseling in het superheldengenre dat tegenwoordig zoveel wordt uitgebracht. Wanneer Wade Wilson te horen krijgt dat hij terminale kanker heeft, besluit hij om mee te doen aan een medisch experiment. Dit experiment verloopt echter anders dan verwacht.

In de film wordt bijna niets of niemand ontzien en worden eerdere superhelden films op de hak genomen. De film zit boordevol actie, gevatte oneliners en een hoop sarcasme. Zodra de film enigszins voorspelbaar dreigt te worden neemt deze weer een verrassende wending, wat een zeer positieve bijdrage levert aan de film. Deze film is helaas niet meer te bekijken in de bioscoop, maar het is zeker een film om binnenkort aan je dvd collectie toe te voegen.

Deze film krijgt van mij 4,5/5 sterren, omdat deze vol goede actie zit, mooie shots en boordevol sarcastische humor.

4. The 5th wave:

Wederom een boekverfilming in hetzelfde young-adult genre als bijvoorbeeld Divergent en the Hungergames. Het verhaal begint met de vier waves die het merendeel van de mensheid op de aarde vernietigen. Ik moet zeggen dat ik de eerste 30 minuten aangenaam verrast was en het een vrij goede film vond, die er mooi en realistisch uitzag. Helaas ging het na het eerste half uur alleen maar bergafwaarts met de film. Hierna bestond de film  vooral uit voorspelbare gebeurtenissen en ook nog eens een zeer voorspelbare en zoetsappige cliché romance. Waar de film in het eerste deel sterk en verrassend begon, was het tweede gedeelte voornamelijk erg voorspelbaar. Jammer, want de film begon zo veelbelovend. Deze film draait niet langer meer in de bioscoop, maar zal binnenkort op dvd verkrijgbaar zijn. Vind ik deze film een aanrader? Nee, eigenlijk niet.

Ik geef deze film 2,5/5 sterren. Eigenlijk wou ik deze 2/5 sterren geven maar omdat het begin wel leuk was, geef ik er een halve punt bij.

Kortom, van alle 4 bovengenoemde films vind ik Deadpool een enorme aanrader! The Revenant vind ik op zich wel een aanrader, maar bereid je wel voor op een langdradig verhaal. Divergent: Alligiant vind ik een aanrader wanneer je de boeken hebt gelezen en/of de vorige films ook al hebt bekeken. En wat betreft The 5th Wave, die zou ik gewoon bewaren voor wanneer je een keer met griep op de bank ligt.

***

Wil je meer filmrecensies lezen? Klik dan hier.

En dat was het weer voor deze keer. Naar welke film heb ik jou nieuwsgierig kunnen maken?