Filmrecensies | ‘Central Intelligence’ en ‘NYSM 2’

He hallo, het is weer vrijdag en dat betekent dat er weer 2 gloednieuwe film recensies voor je klaar staan. Afgelopen week heb ik de film ‘Central Intelligence’ & ‘Now You See Me 2’ bekeken in de  bioscoop en vandaag laat ik je weten wat ik van deze twee films vond.

Filmrecensies:

1. Central Intelligence:

filmrecensies

Central Intelligence is een actie komedie film met Dwayne Johnson en Kevin Hart in de hoofdrollen. Kevin Hart speelt ‘Calvin ‘Golden Jet’ Joyner, welke in zijn tienerjaren een veelbelovende en populaire scholier was. Dwayne Johnson speelt ‘Robbie Weirdicht’ welke een met overgewicht kampende gepeste scholier speelt.

De film begint in 1996 waar we te zien krijgen hoe de zwaarlijvige Robbie Weirdicht in zijn nakie in een volle gymzaal terecht komt. Terwijl iedereen hem uitlacht reikt Calvin hem zijn jas aan, die Robbie vervolgens dankbaar aanneemt waarna hij snel kan wegrennen.

Vervolgens gaat de film 20 jaren later weer verder. Hier zien we een niet al te succesvolle Calvin, die werkzaam is als accountant en tevens getrouwd is met zijn ‘high school sweatheart’ Maggie. Dan krijgt Calvin een Facebook friend request van een ene ‘Bob Stone’. Ondanks dat Calvin niet weet wie dit is, accepteert hij het verzoek. Dan blijkt dat Bob Stone ‘Robbie Weirdicht’, maar dat hij zichzelf tegenwoordig dus Bob Stone noemt. Calvin en Bob besluiten om samen een drankje te gaan drinken. Hier komt Calvin erachter dat Bob in de laatste 20 jaren van een zwaarlijvige loser veranderd is in een enorme spierbundel. Wanneer Bob aan Calvin vraagt om naar een aantal ‘accounts’ te kijken, breekt de hel los en belandden de mannen in een wervelwind aan gebeurtenissen.

Van tevoren had ik verwacht dat dit zo een type film zou zijn die eigenlijk alleen maar zou teleurstellen en waarvan de leukste momenten in de trailer gestopt waren. Maar niets bleek minder waar. Alhoewel het verhaal niet heel vernieuwend en enigszins voorspelbaar was, was het een hele leuk en vooral grappige film om te zien. Zowel Kevin Hart als Dwayne Johnson waren beide erg grappig en aandoenlijk in hun desbetreffende rol. Nou vind ik Kevin Hart sowieso een grappig type en dan met name door zijn expressieve gezicht. Maar daarnaast vond ik Dwayne Johnson ook best grappig en dát had ik niet verwacht van hem. Ik vond het leuk om hem eens een keer in een enigszins andere rol te zien. Ook vond ik de chemie tussen de twee goed overkomen op beeld, waardoor ik – ondanks het voorspelbare verhaal – toch geboeid bleef kijken. Dus mocht je een keer zin hebben in een leuke grappige actie komedie, dan zou ik deze film zeker aanraden.

Ik geef deze film 3,5/5 sterren, met name door de humor en de chemie tussen de twee acteurs.

Cijfer IMDb: 7.0

2. Now You See Me 2:

filmrecensies

Het was even wachten op een vervolg- namelijk 3 jaren – maar sinds een aantal weken draait het vervolg van NYSM in de bioscoop.

De film begint in 1989 waar we zien hoe de stunt van Lionel Shrike mislukt en hoe zijn zoontje Dylan Shrike/Rhodes daarvan getuige is. Vervolgens gaat het verhaal verder in de huidige tijd, een jaar later na waar we geëindigd waren in NYSM. De Vier Ruiters zitten inmiddels een jaar ondergedoken en dat bevalt J. Daniel Atlas allerminst. Hij is het wachten zat en probeert contact te krijgen met ‘Het Oog’. Ondertussen zien we dat Dylan Rhodes nog steeds werkzaam is bij de politie en nog altijd op jacht is naar De Vier Ruiters. Ook maken we kennis met het nieuwste lid van De Vier Ruiters genaamd ‘Lula’. Zij is de vervangster van ‘Hensley’,  die niet langer meer bij De Vier Ruiters hoort. Ondertussen krijgen De Vier Ruiters het nieuws dat ze weer in het openbaar kunnen verschijnen, om het onethische technologisch bedrijf ‘Octa’ te ontmaskeren. Zo gezegd, zo gedaan. Echter tijdens hun show keert het tij zich tegen De Vier Ruiters. Ze slaan op de vlucht en belanden tot hun verbazing –  via een stortkoker – niet in een auto, maar in China (Macau). Daar komen ze erachter wie hun glorieuze comeback heeft verstoord en waarom. En wat ze moeten doen om terug naar huis te kunnen.

De film is – net als zijn voorganger – heel mooi gemaakt. Zo zijn er een aantal scenes in de film die zeer mooi en leuk zijn om naar te kijken, met name door het gebrek aan dialogen en vingervlugge acties. Daarnaast vond ik Lula ook een leuke en verfrissende toevoeging op de groep, met haar vrolijke karakter. De trucs worden nog altijd even mooi en snel gedaan, waardoor je als kijker extra alert moet blijven wil je alles goed meekrijgen. Wel moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik het eerste deel een (heel) klein beetje leuker vond, omdat daar de trucs wat vaker de boventoon voerden. Maar! In dit deel speelt Daniel Radcliffe en dat is ook absoluut van toegevoegde waarde gebleken. En nee dat zeg ik niet omdat ik groot Harry Potter fan ben, maar omdat ik Daniel een goede  en leuke acteur vind. Overigens vond ik het einde van deze film wel minder sterk dan zijn voorganger, maar niet dusdanig slecht dat ik hierdoor enorm teleurgesteld was. Maar goed als je het eerste deel van deze filmreeks hebt gezien, dan raad ik je dit deel ook zeker aan. Al met al een leuke film voor zowel het mannelijk als het vrouwelijk publiek, waarbij iedereen geboeid zal blijven kijken.

Ik geef deze film 3,8/ 5 sterren (kan dat?), omdat deze mooi gemaakt is en wederom leuke trucs bevat die razendsnel de revu passeren en hierdoor blijf je als kijker wel gefascineerd kijken.

Cijfer IMDb: 7.0

Wil je meer filmrecensies lezen? Bekijk dan deze pagina.